Menu

Een vernieuwd Paradiso

Een project en samenwerking waar Van Duijnen Horeca Service heel trots op is! Tien jaar geleden installeren wij hier voor het eerst tapautomatisering. Dit jaar werken we mee aan een vernieuwd Paradiso. Een prachtig project: vijf bars, ieder met meerdere werkstations, voorzien van gepersonaliseerde (combi)zuilen voor frisdrank, wijn, bier en gedestilleerde dranken. Ieder getapt drankje is direct te zien op het kassascherm, dankzij tapautomatisering en de kassakoppeling. Een netwerk van leidingen, kabels en besturingscomputers en allemaal netjes weggewerkt.     

Tom Hennen is adviseur Horeca & Contracten bij Paradiso. De man waarbij je in zijn LinkedIn profiel vrijwel direct “Liefde voor Horeca” ziet staan. De man die, samen met zijn team, een verbouwing uitvoert in tijden van Covid19. In dit interview meer over: beweegredenen, partners, tapautomatisering én afsluitend 5 tips voor horecaondernemers van Tom.

Liefde voor horeca
Op de vraag waar die liefde voor de horeca ontstaan is vertelt Tom: “Tijdens Carnaval of de jaarlijkse kermis kom ik als jongen in aanraking met de gezelligheid van de horeca. Dit bevalt mij wel, op mijn 17e start ik dan ook met een bijbaan in horeca. Mijn echte passie voor het vak ontwikkel ik in mijn baan als accountmanager bij Vrumona. Ik had daar contact met een breed scala aan horecaondernemers. Hun passie voor het vak komt écht binnen, het inspireert en enthousiasmeert me.”

Key accountmanager Patrick Alberts en Tom Hennen achter de vernieuwde Paradiso bar

De poptempel Paradiso
Dan begint Tom over Paradiso en zijn ogen glinsteren: “Ik ken Paradiso al mijn hele leven, maar dan ‘gewoon’ van televisie. De kans om hier te werken was voor mij een droom die uitkwam. De beleving, de sfeer van Paradiso is uniek. Iedere dag nieuwe  artiesten en een divers publiek. Ik loop met een enorme smile rond als ik mensen zie genieten van hun favoriete band of artiest. Dát is waar ik het voor doe.”

Totstandkoming verbouwingsplan
“In de jaren loop je tegen een aantal zaken aan waarbij je denkt, dat kan beter. Oude aluminium koelkasten die je niet volledig kunt gebruiken door de indeling. Geen extra leidingen beschikbaar voor nieuwe postmix smaken. Leidingen, bierpythons, installaties die aan vervanging toe zijn. Een verouderd kassasysteem. Knelpunten in de routing, bijvoorbeeld een pilaar die te dicht op de bar stond. Tijdrovende werkprocessen, noem maar op.” zegt hij.

Beweegredenen vormgeven
“Vanuit die verbeterpunten geef je vorm aan de beweegredenen. Betere routing, gevarieerder assortiment, nieuw kassasysteem, optimale(re) indeling van de bars, betere rapportages van zowel kassa als (tap)installaties, werken vanuit de Cloud en het gemakkelijker maken van de werkprocessen. Zo zet je een gefundeerd plan neer. Zo versterk je je positie voor de toekomst.”

Paradiso is een monumentaal pand. Er zijn nogal wat eisen waar  aan moet worden voldaan. Na maanden van overleg zijn ze uiteindelijk tot een definitief ontwerp gekomen. Binnen Paradiso is iedereen enorm betrokken, daardoor duurt dit proces langer dan gepland. Maar de lockdown gooit een ongekend element in de mix: beschikbare tijd. Uiteindelijk staat het plan als een huis en is iedereen eensgezind.

Uitstellen? Naar voren schuiven!
Tom geeft aan dat het praktisch onmogelijk was om de verbouwing uit te voeren én 365 dagen per jaar shows te faciliteren. Als Covid-19 steeds meer om zich heen grijpt in Nederland, de horeca moet sluiten en het erop lijkt dat het nog wel even gaat duren, onderneemt hij actie. Hij vraagt de directie van Paradiso om dit project naar voren te schuiven. En krijgt hiervoor groen licht.

Partners
Zijn beweegredenen omtrent het kiezen van partners? “Bij Paradiso zijn we van de langdurige relaties.’’ Ook vinden ze dat je open en eerlijk moet zijn naar elkaar. Vertel elkaar wat goed gaat, maar zeker ook wat beter kan. Zo wordt een samenwerking alleen maar sterker. “Voor de barverbouwing sluiten we onze vaste partners aan zoals Heineken, Van Duijnen Horeca Service, Vrumona, Sligro en Van Dorp Koeltechniek. Maar ook nieuwe partners zoals Kroeze Interieur en Mplus Kassa.”

Van Duijnen Horeca Service
“We werken al een lange tijd goed samen met Van Duijnen Horeca Service. Ze denken goed met ons mee. Ook blijven ze ontwikkelen en innoveren. Dat is belangrijk, zo zorg je dat je samen klaar bent voor de toekomst. Wanneer je kiest voor het voortzetten van een samenwerking (die bevalt) kun je ook bekijken welke bestaande apparatuur je kan laten staan. Wel zo prettig.”

Tapautomatisering
Dit is onmisbaar voor Paradiso: “Wij zijn 365 dagen per jaar open, voor ons is het een must om te monitoren wat er binnenkomt en uitgaat. Het Dashbar systeem van Van Duijnen Horeca Service zorgt ervoor dat we alle uitgiften direct inzichtelijk zijn. Inherent daaraan zijn onze medewerkers scherp op het maken van of het juist niet maken van fouten. Dashbar gaat ons nog sneller vooruit helpen tezamen met het nieuwe kassasysteem van Mplus. Plus: werken vanuit de Cloud stelt ons in staat om ook van een afstand overzicht te houden. Ik weet zeker dat betere en snellere rapportages én werken met het dashboard hier direct aan bij gaat dragen.”

Tips voor horeca ondernemers                                                                        

  1. Verzamel zaken die beter kunnen
    In de jaren loop je tegen zaken aan die beter kunnen. Wees je hiervan bewust, verzamel deze en zet ze om in kansen. Blijf altijd kritisch en gefocust op verbetering.
  2. Betrek je partners erbij
    Als je een verbouwing gaat doen, betrek dan meteen je partners erbij. Zij hebben expertise in huis, goede ideeën en tips die je kan gebruiken of juist bewust niet wilt gebruiken. Een weloverwogen plan geeft rust.
  3. Start met een Kick-off
    Tom raadt het aan om te starten met een Kick-off. Laat alle partners kennismaken met elkaar. Bespreek de plannen en planning en-public. Eventuele verassingen in de planning kunnen dan meteen worden getackeld. Zo hou je de lijntjes kort.
  4. Frequent overleg om planning strak te houden
    Wekelijks/dagelijks overleg is van belang om de planning strak te houden.
  5. Kennis is macht
    Paradiso heeft zoveel mogelijk werkzaamheden in eigen beheer gehouden. Dit zorgt voor een kostenbesparing, maar zo weten ze ook precies hoe alles is geplaatst en aangesloten. Kennis is macht! (In dit geval was dit mogelijk, omdat er geen tijdsdruk was.)
Café restaurant Poppodia Theater/schouwburg Van Duijnen Horeca Service
Mail dit bericht

Reacties

Reageren op deze blog

Deze bedrijven
besparen al dankzij
Van Duijnen
Horeca Service