Ron Simpson inspireert horecaondernemers tijdens Insight Night

Tijdens deze interactieve sessie met Ron Simpson werd ingegaan op vragen als: hoe maak je van je horecaconcept een herkenbaar merk? Hoe bereik je de juiste doelgroep? Hoe ga je om met content & free publicity? Hoe zet je online marketing in om nieuwe gasten te trekken? En hoe breid je je merk uit met meerdere zaken?

‘The Avocado show’

Al voor de opening ging ‘The Avocado Show’ viral op social media, en behaalden zij meer dan 50.000 fans op social media, publicaties over de hele wereld en meer dan 80 franchise aanvragen. Door het hanteren van een simpele formule voor Pretty Healthy Food (50% avocado, 50% show) is het concept van ‘The Avocado Show’ gegroeid tot het succes dat het nu is. Ron Simpson vertelt hierover!

Tips & tricks branding

  • Marktonderzoek kan tegenwoordig ook via social media, om te onderzoeken of er een afzetmarkt en fanbase is voor je product
  • Ga voor één herkenbare stijl die je overal kan doorvoeren, zowel in het restaurant, op social media als voor take-away, dan werkt branding het best
  • Probeer zoveel mogelijk uit. Test zelf goed wat wel/niet werkt
  • Kleur, achtergrond, contrast en vorm zijn de vier basiselementen om tot een herkenbare stijl te komen
  • Werk voor de gerechten en de fotografie zoveel mogelijk met contrast kleuren, bijvoorbeeld een donkere ondergrond met daarop veel kleur/contrast.
  • Zorg voor zoveel mogelijk herkenbaarheid bij de fotografie van de gerechten (door bijvoorbeeld altijd een bepaald gedeelte van je zaak in je foto’s terug te laten komen), zodat je direct ziet dat het om jouw merk/zaak gaat.

 

‘Naast een goed restaurant, kun je ook een eigen merk bouwen’

 

Formulegerechten

Hoe maak je van je horecaconcept een herkenbaar merk? Hiervoor is het belangrijk om formulegerechten te ontwikkelen, waarbij ingrediënten makkelijk aan te passen zijn maar het gerecht zelf nog steeds herkenbaar is voor bijvoorbeeld je fotografie op social media.

Merchandise

The Avocado show is niet alleen goed voor eten en take-away, maar heeft ook een in-store merchandise afdeling, waar bezoekers na hun maaltijd terecht kunnen voor een souvenir.

Tips & tricks

  • Biedt merchandise aan voor iedere prijsklasse, zo heb je iets te bieden voor de kleine shopper tot de verzamelaar die bereid is meer geld uit te geven.
  • Kies voor meer kwalitatieve merchandise in plaats van een verzameling van goedkope rommel. De marge op een heel goedkoop product is vaak kleiner dan bij een wat duurder en kwalitatief product en je wint ook door klant tevredenheid.

City take-over – het model voor de toekomst

The Avocado Show gaat voor een city take-over met meerdere locaties in één stad. Ron: “Het is alleen interessant als je meerdere plekken in een stad kan openen: een restaurant, meerdere boutiques en een kiosk model bij en rondom stations.”

Het kiosk model – ‘the new thing’

  • Inzicht: steeds minder mensen willen thuis koken
  • Oplossing: een plek waar je makkelijk en snel verse gerechten voor elk moment van de dag, smoothies, koffie en homemade producten kan kopen.

Social media – ‘Mooi zijn is het nieuwe normaal’

We leven in een wereld waarin verwacht wordt dat ieder gerecht er mooi uit moet zien, of het nu een goedkoop restaurant is of een vijfsterrenrestaurant. De generatie van nu heeft hoge verwachtingen. ‘Mooi zijn is het nieuwe normaal’.

– Wat vroeger bijzonder of uniek was, is inmiddels vaak een minimale eis

– Meningen van stakeholders zoals locals worden meer waard

“Er is te veel content op social media en er zijn teveel connecties. De algortimes bepalen nu dus wat we zien. Ik geloof erin dat wij in de toekomst zelf meer curator worden op social media. In de vorm van besloten timelines waarin jij alleen interessante content met jouw vrienden, collega’s of likeminds deelt. Zo filter jij zelf van wie je de content en informatie wil ontvangen en vermijd je de overvloed aan informatie waar je niet op zit te wachten.”

 

Ron Simpson inspireert horeca ondernemers tijdens de Insight Nights

Over Van Duijnen Horeca

Wij helpen horeca ondernemers met duurzame oplossingen in tap- en koeltechniek om het maximale uit hun onderneming te halen. Je kunt bij ons terecht voor een advies, de installatie en het onderhoud. De one stop shop voor je dranktechniek met een oplossing op maat.

Over Van Duijnen Horeca Service

Deze bedrijven werken al met ons samen

Automatische biertaps bij Hollywood Event Center in Rotterdam
Tafel biertap in karaoke kamer Amsterdam